Now Reading
AI schimbă regulile în fashion, beauty&lifestyle! 

AI schimbă regulile în fashion, beauty&lifestyle! 

Oricât de înfricoșător ar părea la prima vedere, cuvântul Inteligență Artificială este deja pe buzele tuturor. Fară să conștientizam încă efectul AI-ului asupra vieții noastre de zi cu zi, atât prezentul, cât și viitorul sunt puternic impactate de acest nou concept. 

Pentru a înțelege mai bine cum alegerile din viață noastră sunt “conturate” aproape în fiecare minut de AI, dar și care va fi viitorul industriei de modă și frumusețe, al retail-ului și al achizițiilor, am cerut părerea a trei experți internaționali: reputat profesor, futurist si autor  de carti despre inovatie Alexander Manu, de la Universitatea de Arta, Design și Media, OCAD din Toronto, Canada, Isabel Regino, Senior Brand Strategist & Marketing Manager, Holition (Burberry, Tommy Hilfinger, Tiffany &Co), Julio Obelleiro, Co-Founder & Managing Partners Wildbytes (Bershka, H&M, Pull&Bear). “AI servește ca <<adjuvant>> al creativității umane și al luă̆rii deciziilor”, AI-ul va produce democratizarea design-ului!”, „Obiectivul ar trebui să fie găsirea unui echilibru în care designerii si AI-ul conlucrează”, sunt cateva dintre ideile care s-au conturat.

Alexandru Manu, Universitatea OCAD 

“AI servește ca <<adjuvant>> al creativității umane și al luă̆rii deciziilor”

Poate Inteligența Artificială să fie mai creativă decât mintea umană? 

Dezbaterea dacă inteligența artificială (AI) depășește ingeniozitatea umană în creativitate se află la intersecția dintre știința cognitivă, informatică și filozofie, depinzând în mare măsură de interpretarea noastră a “creativitățîi”. 

Să începem prin definirea creativității, care implică în mod tradițional capacitatea de a genera idei sau soluții noi și valoroase. Prin această definiție, AI a demonstrat deja o pricepere creativă considerabilă. Exemple de sisteme AI care compun muzică, creează artă, scriu literatură și concep soluții unice la probleme complexe stau mărturie în acest sens. 

În unele scenarii, produsele acestor sisteme de AI au fost egale sau superioare omologilor creați de om. Totuși, acest lucru nu implică neapărat că AI depășește în mod intrinsec creativitatea umană. Deși poate concepe soluții noi și utile, face acest lucru în general pe baza modelelor derivate din seturi extinse de date. Nu are capacități umane de învățare experiențială, motivație înnăscută și investiții emoționale, care sunt toate caracteristice și intrinseci creativității umane.

În plus, eforturile creative ale AI depind în mare măsură de intervenția umană în două aspecte: proiectarea și programarea algoritmică inițială și datele generate de om, pe care este Inteligența Artificială este antrenată.

În consecință, s-ar putea argumenta că “creativitatea” AI este doar o amplificare sau oglindire a creativității umane. Mai mult, creativitatea umană este strâns legată de conștiința noastră și de experiențele perceptuale individuale, inclusiv emoțiile, percepțiile senzoriale, conștiința de sine și înțelegerea contextuală. 

În prezent, AI nu are aceste atribute! Prin urmare, chiar dacă AI ar fi capabilă să genereze rezultate mai noi și mai valoroase decât oamenii, ar putea fi considerată mai puțin creativă din cauza absenței acestor elemente umane unice. 

Explicați ca și când ați avea în față un copil cum poate genera AI-ul o rochie? 

Imaginați-vă̆ că̆ ai un caiet de schițe fantastic. În aceast caiet, aveți capacitatea de a dicta tipul de rochie pe care doriți să̆ o ilustrați. Poate vă̆ imaginați o rochie ı̂mpodobită cu o abundență de culori sau poate o rochie care imită culorile unui curcubeu. Odată̆ ce vă̆ transmiteți viziunea că̆tre caietul de schițe mistic, acesta ı̂ncepe să̆ schițeze ı̂n mod autonom. Ininal,visele prezintă o ilustrație splendidă a unei rochii care ı̂ncapsulează perfect viziunea speciicată! Acest caiet de schițe mistic este analog cu o formă de inteligență artificială.  

La fel cum ați putea instrui caietul de schițe cu privire la stilul de rochie dorit, indivizii ı̂și pot comunica preferințele că̆tre AI atunci că̂nd caută̆ o rochie. AI a studiat o gamă extinsă de imagini vestimentare, astfel ı̂ncât are cunoștînțe despre diferite stiluri și culori. Utilizează̆ toate aceste informații pentru a evoca o nouă imagine a unei rochii care se aliniază̆ cu ideile tale!

 Isabel Regino, Senior Brand Strategist & Marketing Manager, Holition:

„Obiectivul ar trebui să fie găsirea unui echilibru în care designerii si AI-ul conlucreaza”

Cum poate contribui Inteligența Artificială la „expansiunea” creativității în zona modei/frumusețe?

  Prin recomandări personalizate: algoritmii bazați pe inteligență artificială pot analiza cantități mari de date despre preferințele individuale ale clienților, alegerile lor în materie de stil, prin date despre stilul de viață ale consumatorilor, care pot fi folosite pentru a oferi recomandări personalizate despre modă și frumusețe, permițând clienților să descopere noi stiluri și produse care se aliniază cu gusturile și preferințele unice ale fiecărui client/consumator în parte.

Probă și stilizare virtuale: AI poate permite experiențe virtuale de probare a produselor de fashion și beauty sau de styling. Clienții pot folosi instrumente de realitate augmentată (AR) sau de realitate virtuală (VR) pentru a încerca virtual haine, accesorii sau produse de machiaj, ceea ce le va permite să experimenteze diferite look-uri înainte de a face o achiziție. Acest lucru va încuraja creativitatea și explorarea de noi stiluri fără a fi nevoie să se încercerce fizic acel produs.

Jo Malone London | Virtual Townhouse
Virtual Spaces
Online, 2020-Present


Prognoza tendințelor: AI poate analiza cantități mari de date legate de modă și frumusețe din rețelele sociale, platformele online și offline pentru a identifica tendințe și modele emergente. Aceste informații pot inspira designeri și profesioniști din industrie să creeze modele noi și unice, care vor rezona cu preferințele actuale ale consumatorilor.

Modă durabilă: AI poate contribui la sustenabilitatea industriei modei prin optimizarea lanțului de aprovizionare și a proceselor de producție. Prevăzând cererea și optimizând inventarul deja existent de produse, AI poate reduce supraproducția și risipa, încurajând o abordare mai durabilă a creativitățîi în sectorul modei.

 Design generativ: AI poate fi folosit pentru a crea instrumente de design generativ care produce modele unice și neconvenționale. Combinând diferite elemente și stiluri în moduri imprevizibile și noi, modelele generate de AI pot depăși granițele umane ale creativității și pot duce la produse inovatoare de modă și frumusețe.

Probă și stilizare virtuale: AI poate permite experiențe virtuale de probare a produselor de fashion și beauty sau de styling. Clienții pot folosi instrumente de realitate augmentată (AR) sau de realitate virtuală (VR) pentru a încerca virtual haine, accesorii sau produse de machiaj, ceea ce le va permite să experimenteze diferite look-uri înainte de a face o achiziție. Acest lucru va încuraja creativitatea și explorarea de noi stiluri fără a fi nevoie să se încercerce fizic acel produs.

Jo Malone London | Virtual Townhouse
Virtual Spaces
Online, 2020-Present
Jo Malone London | Virtual Townhouse
Virtual Spaces
Online, 2020-Present

Este Inteligența Artificială  mai creativă decât oamenii? Poate înlocui meseria unui designer? Este adevărat că AI- ul a făcut progrese semnificative în automatizarea anumitor aspecte ale procesului de design pentru a ajuta designerii, a le spori creativitatea și a le crește eficiența, dar trebuie să recunoaștem că AI nu este un substitut pentru creativitatea umană, imaginație și gândire critică.

See Also

Design-ul implică adesea o înțelegere profundă, psihologiei umane, empatie, context cultural și abilitatea de a comunica eficient mesajul unui brand. În timp ce AI poate fi antrenat să imite creativitatea, acestuia îi lipsesc totuși emoțiile și experiențele autentice, care sunt elemente esențiale în crearea unui design care rezonează cu oamenii la un nivel profund!

În cele din urmă, obiectivul ar trebui să fie găsirea unui echilibru în care AI-ul și designerii vor lucra împreună, într-o sinergie pentru a produce rezultate inovative și eficiente. Viitorul AI-ului în design va fi probabil un parteneriat între inteligența artificială și creativitatea umană, mai degrabă decât de o înlocuire totală a designerilor umani.

Julio Obelleiro Co-Founder & Managing Partners Wildbytes

AI-ul va produce democratizarea design-ului!”

Va înlocui AI-ul designerii, de orice fel?

Cu siguranță nu. Dimpotrivă. Îi va da putere! O propoziție interesantă pe care am auzit-o recent este: „AI-ul nu-ți vă lua job-ul, dar cineva care vă folosi AI-ul o vă face.” Este clar!

Ceea ce ar trebui să facă majoritatea designerilor în acest moment este să învețe cum pot folosi AI pentru a-și îmbunătăți munca. Am văzut asta la prima mână. Echipa noastră de creație/design de la Wilfbytes este experta în a crea lucrări uimitoare cu AI (imagini, videoclipuri etc.). Și este foarte interesant să vedem cum diferiți oameni din companie creează rezultate complet diferite, atunci când folosesc AI-ul.

De exemplu, un fotograf care generează imagini prin AI va crea imagini complet diferite fata de un artist 3D care generează imagini prin AI. Limbajul folosit la crearea imaginilor (care este definit de experiența și expertiza fiecărei persoane în parte) definește complet rezultatele pe care sunt obținute. Deci, de fapt, AI este o modalitate prin care designerii își pot super-alimenta puterile în moduri diverse și uimitoare!

Cum iți imagniezi personal viitorul modei în lumea Inteligentei Artificiale?

Îmi imaginez că este mai creativ, mai variat, de impact! Și poate cel mai important, fiind mai… democratic! Democratizarea muncii creative este unul dintre cele mai puternice lucruri generate de AI, iar acest lucru se întâmpla deja. Personal nu știu să desenez, sunt nu mă pricep deloc,  dar creez deja desene uimitoare folosind intrumentele AI-ul. Același lucru se vă întâmpla cin toate domeniile de interes. Poate îți lipsesc anumite abilități legate de modă, dar poți să-ți exprimi ideile creative legate de modă și să le produci prin A.I. 

Tot ce trebuie să faci este să înveți instrumentele, să te joci cu ele și să creezi prompt-uri care se pot transforma în rezultate interesante. Curba de învățare și bariera de intrare sunt deja mult mai mici, decât erau înainte, deci, la modul practic, A.I.-ul vă face viitorul designului vestimentar mult mai democratic și mai accesibil decât este acum.

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0

© 2023 TheMooDBoard. ConceptFactory.ro all rights reserved

Scroll To Top