Maurice Mullen, Head of Fashion and Luxury al publicațiilor The London Evening Standard și ES Magazine, membru eminent al Consiliului de Modă Britanic care a avut amabilitatea de a-mi răspunde la câteva dileme legate viitorul modei, dar și în ce ar trebui să investim pentru a fi mereu în pas cu trend-urile, fără să distrugem Planeta!
Cum ați descrie în momentul de față eleganța? Ușor de identificat, greu de definit. Oamenii ar trebui mai întâi să identifice cine sunt cu adevărat și mesajul pe care vor să îl transmită prin apariția lor, apoi să se îmbrace conform acestui stil personal. Pentru mine este important acel aer, acea atitudine de încredere în propria persoană, pe care cineva o emană, din care evident hainele fac parte. Totodată, este despre faptul că “tu porți hainele respective și nu hainele respective te poartă”. Prea des, vedeam acest lucru pe covorul roșu, o persoană este subjugată de o ținută statement care i-a fost impusă de un anumit stilist. În aceste cazuri, eleganța este compromisă. Practic, persoana respectivă se sacrifică doar de dragul de a purta hainele unui designer.
Ce părere aveți despre fast-fashion? A devenit clar, că toată lumea trebuie să își schimbe radical obiceiurile de a și achiziționa item-uri vestimentare. Înțeleg perfect dorința, de multe ori “alimentată” de platformele social media și vizibilă, în mod particular la tineri, de a nu fi văzut de două ori în aceași ținută. Totuși, pe măsură ce devenim ca indivizi ai societății mai conștienți de impactul asupra mediului, este clar că acest gen de modă nu este sustenabilă, Avem probleme legate de exploatarea muncitorilor, dar și mari cantități de haine care ajung în gropile de gunoi.
Sunteți adeptul teoriei: cumpără puțin și bun, iar în acest fel vom salva Planeta?Bineînțeles, dar acesta este doar un aspect al unui mod de viață sustenabil. Orice mic lucru ajută însă și este o adevărată placere să deții și să transmiți mai departe accesorii și haine bine făcute. Putem aduce în discuție femeile din Franța care au un mod extraordinar de a recicla piese vintage și de a le reinventa într-un mod unic și fresh, combinându-le cu accesorii contemporane.
Care sunt cele cinci piese cheie pe care orice femeie ar trebui să le dețină în garderoba personală? Într-o ordine aleatorie: un tricou alb simplu, o pereche de pantaloni jeans, bine croiți, o pereche de pantofi cu tocuri amețitoare, o haină în nuanță bej (camel coat) și o o rochie neagră “little black dress”.
În ultimii ani am asistat la apariția unui număr foarte mare de tineri designeri, brand-uri, publicații de modă on-line, fashion bloggeri… Ce facem cu “atata” inspiratie?! Poți face un mix între cei menționați mai sus, dar nu uită că ideea de a urmări fiecare blog sau revista in parte, este de-a dreptul nebună! Este adevărat că atunci când vrei să obții un anumit look ai la îndemână o cantitate mare de informatie, dar în acelasi timp este o greșeală să crezi că această cantitate uriașă de informatie îți va ușura deciziile. Aș începe printr-o evaluare personală corectă a înălțimii, greutății și siluetei. Nu aș lua neapărat în calcul vârstă! Cum am mai spus, este o chestiune personala ce vrei să transmită hainele despre ține?! Vrei să fiu perceput că o persoană puternică? Serioasă? Anarhică? Căreia îi place distracția? Nu este o idee rea să iei în calcul stilul celor pe care ii admiri și să vezi dacă ți se potrivește.
Unde vedeți modă în următorii cinci ani? Fac câteva preziceri! Cred că modă se va îndrepta către sustenabilitate, mai ales brand-urile high-end. Brand-uri precum Gucci și Stella McCartney vor fi lideri de piață în producerea hainelor și accesoriilor, pe care consumatorii le vor prefera, nu numai pentru că sunt eco friendly, dar si pentru că arată grozav!
Streetsyle-ul și implicit consumatorii de modă sunt influențați de designeri, colecțiile lor și campaniile din jurul acestora sau vice versa? Cred că ambele teorii sunt valabile, Unele brand-uri au împrumutat elemente din street style, de exemplu, Balneciaga și Vetements, în timp ce altele, precum Louis Vuitton au încercat să influențeze și să își educe consumatorii.
Cum credeți că va afecta tehnologia moda? Tehnologia va continua să influențeze modă la aproape orice nivel: de la manufacturarea materialelor până la tehnologia de retail. Un trend major pe care îl vedem în momentul de față este “athleisure” (athletic leisure) care se va dezvoltă împreună cu sporturile. Totuși, nu văd logica în a îmbrățișa tehnologia doar de dragul tehnologiei. Cred că designerii cu o politică inteligentă vor îmbrățișa tehnologia, doar dacă această va adaugă că valoare muncii lor. Ca un exemplu, în momentul de față lucrez cu un designer tânăr ale cărui haine sunt colorate prin LED-uri.