Now Reading
Portret de designer, Donna Karan: despre calm in criza!

Portret de designer, Donna Karan: despre calm in criza!

Donna Karan despre calm in criza

In tot ceea ce fac ma implic 100% cu mintea, sufletul si corpul. Designul de haine este o expresie a ceea ce sunt ca femeie, cu emotiile si sentimentele mele”, spune Donna Karan care a infiintat casa de moda ce ii poarta numele in 1984 alaturi de sotul ei Stephan Weiss si a pus bazele liniei young DKNY in 1989, din dorinta de a o imbraca pe fiica ei, Gabby. Acum Donna cauta calmul in haos printr-un program personal de Zen Urban!

Donna Karan despre calm in criza
Donna Karan intr-un moment de introspectie personala

Designerul  a sustinut in nenumarate interviuri ca succesul hainelor ei se datoreaza instinctului feminin: „Faptul ca sunt femeie ma impinge sa ii ajut pe altii, sa le satisfac nevoile si problemele. In acelasi timp, latura mea artistica inclina catre frumusete, atat senzoriala cat si vizuala. Pentru mine designul este o continua provocare de a balansa confortul cu luxul, latura practica cu cea dezirabila”. Pentru Donna Karan provocarea poate fi fel de mare, atunci cand creeaza o salopeta simpla sau o rochie de seara pictata manual, dar indiferent de piesa vestimentara imaginata, totul are ca sistem de referinta corpul uman, libertatea de miscare si echilibrul.

Donna Karan este o femeie care s-a supus permanant provocarilor, fiind in primul rand orientata catre rezolvarea problemelor! Chiar daca a implinit 70 de ani ea crede ca se afla inca la inceput de drum pe nemiloasa piata a modei.

Donna Karan despre calm in criza

Evident, ramane memorabil conceptul pe care l-a creat si care are mereu in centrul atentiei, in fiecare sezon, sapte piese esentiale care se pot combina intre ele pentru a crea o garderoba completa, ce satisfaceau nevoile unei femei in timpul zilei, dar si seara, in orice zi a saptamanii, dar si in week-end. „Realizez haine pentru femeia internationala care nu stie unde va fi maine. De aceea New York-ul este unul dintre simbolurile mele. El stabileste ritmul si atitudinea colectiilor mele”, spunea Donna care vorbeste limbajul multicultural al modei. Sursele ei de inspiratie sunt vibratia orasului, viata si stilul artistilor, mai ales cei in trend.

Donna Karan despre calm in criza
Rita Ora a fost imaginea campaniei DKNY

De exemplu, „Old school, new school, chic with street” a fost motto-ul unei colectieii ce a avut-o in centrul atentiei pe Rita Ora si a fost intitulata New York Mash Up. Prin aceasta colectie, Donna s-a adresat femeilor contemporane care si-au dorit sa dea o nota urbana si hip garderobei . Fustele plisate sunt combinate cu malete, pulovere si jachete inscriptionate cu litera D, amintind de garderoba tinerilor care urmeaza colegiile americane. Blazonuri, litere si simbolul DKNY au fost mixate intr-un mod creativ cu accente rebele, punand accent pe o paleta de culori ce combina negru, griul antracit si albastrul navy cu galbenul mustar si rosul Bordeaux. Dominatia negrului este interupta surprinzator de o rochie din dantela, roz neon, despre care Donna Karan spune: „Este perfecta pentru a aprinde orasul!”

Donna Karan despre calm in criza

Ca materiale, in colectiile Donnei Karan a predominat casmirul, jacardul, matasea, pielea, strech-ul si alte materiale create special de designer pentru a pune in valoare formele corpului. Iar pentru ca Donna Karan  a pus accent, atat pe estetic, cat si pe functional in colectiile ei gasesti si accesoriile potrivite: genti de diferite forme si dimensiuni, curele, botine si pantofi, totul pentru a te imbraca „din cap pana in picioare”. „DKNY este felia de pizza ce completeaza caviarul”, declara intr-un mod amuzant designerul care spune ca popularitatea acestui brand se datoreaza inclusiv nepotilor ei sau copiilor prietenilor care au devenit surse inepuizabile de inspiratie, alaturi de New York, orasul in care s-a nascut si a crescut.

Donna Karan despre calm in criza
Noii designeri DKNY
2016  a marcat ultima iesire la rampa a Donnei Karan in calitate de Chief Designer al brand-ului DKNY, ce se afla sub umbrela LMVH Fashion Group inca din anul 2001.
In locul ei au fost numiti nu unul, ci doi designeri care sa aduca un suflu “young&fresh” colectiilor DKNY. Este vorba despre Dao-Yi si Maxwell Osborne, cei care au pus bazele brand-ului Public School. “Amandoi am crescut in New York, iar DKNY a fost parte din cultura acestui oras inca din anii formarii noastre ca designeri si totodata locuitori ai orasului. Este unul dintre brand-urile de suflet care a schimbat moda americana”, au declarat acestia intr-un comunicat de presa.

Donna Karan a ramas un consultant apropiat al grupului, in plus ea a anuntat atunci ca se va ocupa de actiuni filantropice, va lansa o carte bibliografica si se va dedica de lansarea unui nou brand personal, Urban Zen. “Imi propun sa imi petrec mai mult timp calatorind. Visul meu este sa am o motocicleta, sa merg in locuri pe care nu le-am mai vazut niciodata si sa descopar artizani locali. Sunt indragostita de Bali si de Haiti”.
Donna Karan despre calm in criza
Hainele, acccesoriile, produsele de case comercializate la Urban Zen sunt realizate in colaborare cu comunitati locale din Etipia si alte zone ale Africii.

Donna Karan este originara din Long Island, tatal ei a fost croitor, iar mama sa model si consultant de moda. Si-a ales cariera intr-un mod firesc, prezentandu-si prima colectie de moda pe vremea cand se afla la liceu. A absolvit Parson’s School of Design si a fost angajata de Ann Klein, alaturi de care a pus bazele brand-ului Ann Klein Collection. Dupa ce si-a infiintat propria companie, a venit si recunoasterea mult asteptata in lumea modei. Council of Fashion Designers of America a felicitat-o de sase ori , iar in 2003 a devenit primul designer american care a primit „Superstar Award” din partea Fashion Group International. In 2007 a fost numita Femeia Anului de catre revista Glamour. Din 1993 se implica in actiuni filantropice si lupta impotriva SIDA si a Cancerului Ovarian prin Fundatia sa, „Urban Zen Initiative”.  

Prin aceasi fundatie, Donna Karan a creat un parteneriat cu Young Living Essential Oils prin care a oferit pachete digitale holistice de vindecare celor care s-au aflat in prima linie in lupta impotriva pandemiei COVID-19. Aceste programe contin video-uri de 5-8 minute create specific pentru a depasi aceasta criza, urmate de uleiuri esentiale care sunt livrate celor in suferinta.

Cred in C-word: creaza, colaboreaza, comunica, “change”… si C de la Coronavirus! Covid, criza, si calm in <<chaos>>…“, spune Donna Karan.

See Also
Donna Karan despre calm in criza

Chiar inainte de criza produsa de pandemia Covid-19 si in urma imbolnavirii de cancer la plamani a sotului ei, Donna Karan isi propuseses sa aiba grija de infirmiere si surori medicale. “Sunt un explorator al lumii, cred ca autoizolarea este o lectie personala si una pentru noi toti. Suntem cu totii prea ocupati, incat am uitat sa existam, iar planeta ne ghideaza in acest moment sa luam un moment de respiro. Simteam ca sunt numeroase probleme in industria modei, dinaintea pandemiei. Intotdeauna am spus ca sunt create prea multe haine si prea multe colectii ce le erau servite consumatorilor cu sase luni inainte. Acum suntem distrusi de propria noastra creatie la care am muncit atat de mult, iar in contextul schimbarilor climatice, strategia <<buy now, wear now>> este cea mai sustenabila. Oamenii nu au nevoie de mai multe haine decat au… cumperi dintr-o dorinta nascuta in sufletul si in mintea ta“, spune Donna Karan.

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comment (1)

Comments are closed

"

© 2023 TheMooDBoard. ConceptFactory.ro all rights reserved

Scroll To Top