Now Reading
Saudade, un brand care iti aminteste de puterea amintirilor!

Saudade, un brand care iti aminteste de puterea amintirilor!

Intotdeauna mi-a placut estetica clasica: o jacheta bine croita cu nasturi metalizati, accesorizata cu o brosa, perle, iar pe dedesubt o bluza din matase fina, iar in ultimii ani aproape am facut o “obsesie” pentru acest gen de clasicism vestimentar! Atunci cand am descoperit jachetele Saudade, aproape nu mi-a venit sa cred ca acestea sunt croite si realizate in Romania. Nu mica mi-a fost mirarea sa ma intalnesc cu creatoarea brand-ului, Alexandra care m-a surprins, atat prin tineretea, cat si prin maturitatea ei! Am provocat-o la o discutie pe teme profesionale pentru a descoperi povestea unui brand 100% romanesc, simplu, rafinat si “ready to wear”!

Saudade inseamna in limba portugheza melancolie, de unde ti-a venit
ideea acestei denumiri? Am ales numele cu un an inainte sa demarez
afacerea. Imi placea cum arata in scris, dar si semnificatia. Saudade
defineste un sentiment de nostalgie. M-am legat de faptul ca, atunci cand
porti o piesa vestimentara (de exemplu o rochie), iar apoi o reporti, o
asociezi imediat cu o amintire.

In stocul magazinului tau on-line predomina jacheta, desi inteleg ca exista
si modele de rochii. De ce te-ai axat preponderent pe aceasta piesa
vestimentara? Intr-adevar, croiesc si rochii si jachete. Ideea initiala a pornit
de la a avea un atelier pentru piese din matase, apoi m-am gandit ca nu as
vrea sa creez doar articole pentru vara, asa ca am demarat linia de
jachete/blazere. Unul dintre motivele principale a fost ca in urma cu cativa
ani cautam cu disperare sa cumpar o astfel de jacheta, inspirata din
estetica Chanel sau YSL,  si nu am putut gasi niciunde ceva asemanator
dintr-un material calitativ si la un pret accesibil. Asa am inceput cu linia de
jachete Saudade, desi acum toate brand-urile mass-market ofera acest gen
de produs.


La o prima vedere si atingere este un produs elitist, cum a fost primit in
Romania? Initial mi s-a parut un atu, acopeream “un gap” pe piata, iar
produsul a fost primit foarte bine, dar acum genul acesta de jachete se
gaseste peste tot, la preturi accesibile, iar cumparatorii isi doresc
preponderent ca acestea sa arate bine, nu sa fie de calitate! Dar vestea
buna este ca urmeaza sa diversific piesele vestimentare pe care le creez,
mai ales pe cele din zona de matase si materiale fluide, in general.


Cum ai reusit sa te diferentiezi? Prin materiale de calitate si croiuri foarte
bune. Nu am multi clienti, iar cei pe care ii am sunt deja fideli, 90% dintre ei
au revenit si au recumparat! In plus, am fost cel mai mare critic al meu, la
inceput daca nu eram complet multumita de un produs nu il scoteam la
vanzare. In schimb, de departe cel mai important aspect este echipa, pe
care am ales-o cu multa grija, si care a suferit cateva schimbari pana cand
am fost singura ca putem avea o calitate impecabila. Mi-am dorit foarte
mult sa am si un inginer tehnolog care sa stie intreg procesul cap-coada si
care sa vegheze bunul mers al lucrurilor.


La 25 de ani majoritatea fetelor copilaresc, tu ti-ai asumat un rol de
antreprenor… La mine a inceput totul dintr-un moment de superficialitate,
de copilarie. In vara anului 2020, cand inca ne aflam in pandemie cautam o
rochie neagra simpla si nu gaseam nicaieri o astfel de piesa vestimentara
dintr-un material bun si la un pret satisfacator! M-am gandit: cum ar fi sa
am o croitoreasa care sa ma ajute sa imi fac tot ce imi place mie?! Apoi, o
prietena m-a intrebat de ce nu as incerca sa le si vand? Mi-am facut o schita cu bugetul initial, trebuia sa incep de undeva, mai ales ca, initial,  nu
am avut sustinere. Cineva mi-a povestit de fonduri europene
nerambursabile pentru studenti, am aplicat si am demarat acest business
cu foarte mult curaj!


Ai trecut de la sociologie la moda, ai simtit ca pregatirea din facultate te-a
ajutat in vreun fel sau dimpotriva? M-a ajutat in relatiile cu oamenii, dar si
inainte sa deramez aceasta afacere imi placea sa interactionez cu
oamenii.  A fost mereu un vis sa am un atelier, apoi nu am mai stat pe
ganduri, dar nu incurajez pe toata lumea sa urmeze acest drum pentru ca
am avut ceva greutati si, uneori, abia am stiut “pe unde sa scot camasa”.
Sincer, aceste experiente m-au maturizat, dar m-au si stresat in aceeasi
masura, cand esti tanara si la inceput de drum ai impresia ca totul e usor si
posibil, iar mai apoi te lovesti de adevaratele provocari. Daca un lucru pare
prea usor de realizat, inseamna ca e ceva acolo care nu a fost luat in calcul,
asta am observat.

See Also


Ce drum ai fi ales daca nu faceai moda? Resurse umane, recrutare, de
altfel am si profesat ca recruiter in domeniul maritim, dar nu imi place in
mod deosebit. In ceea ce priveste moda, surprinzator imi place mai mult
procesul tehnic de productie, decat zona de promovare si social media.
Imi plac confectiile pentru ca sunt din Focsani, iar in orasul meu natal se
produce preponderent doar pentru branduri cu renume: de la Ted Baker si
Sandro la Max Mara si YSL  si este foarte frustrant ca brand-urile romanesti
nu beneficiaza de mana buna de lucru pentru ca au serii mici, iar marile
fabrici preiau doar comenzi foarte mari cantitativ. Mi-ar placea sa devin in
timp o optiune pentru brand-urile romanesti, o optiune buna pentru calitate
si profesionalism. Imi doresc asta mai mult decat ideea de a ma axa
exclusiv pe partea de brand propriu. Saudade este un brand ce pune
accentul pe piese calitate si atemporale, nimic foarte sofisticat sau
nemaivazut, de asta nici nu aspir la saptamanile modei sau la o afirmare
excesiva in aceasta directie.


Cine este publicul tau tinta? Toata lumea! Blazerele Saudade pot fi purtate
atat la 20, cat si la 50 de ani, dar recunosc ca am avut putine vanzari catre
persoane sub 30 de ani.
In zona de social media primesc aprecieri de la persoanele tinere, dar
acestea nu se transforma in achizitii. De altfel, nici eu nu as fi cumparat la
20 de ani o rochie din matase. Cand esti studenta depinzi de parinti, asa ca
iti cumperi produse fast-fashion, nu colectionezi piese statement.

CITESTE SI: Interviu cu Ana Bucura, fitting model Chanel

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0

© 2023 TheMooDBoard. ConceptFactory.ro all rights reserved

Scroll To Top