Brand building-ul inseamna perceptia generala asupra afacerii tale si daca ar fi sa definim acest proces intr-un cuvant inseamna REPUTATIE. Primii 5 pasi pentru a construi un brand memorabil, asa cum am detaliat intr-un articol anterior sunt: definirea scopului, informatii despre competitie, grupul tinta caruia te adresezi, identificarea calitatilor si beneficiilor pe care le oferi. Iata urmatorii 5 pasi pe care trebuie sa ii faci pentru a crea un brand de succes!
6. Creaza o voce unica a brandului tau!
Aceasta voce este “dependenta” de misiunea, audienta si industria in care brandul tau performeaza. Este modul in care comunici cu clientii tai si cum iti raspund ei tie. Vocea unui brand poate fi: profesionala, prietenoasa, orientate catre servicii, autoritara, tehnica, promotionala, conversationala, informativa! De fapt, sunt nenumeroase posibilitati prin care brandul tau poate comunica cu audienta, dar nu uita ca aceasta voce trebuie sa raspunda grupului tinta! Vei afla daca ti-ai ales vocea corecta daca audienta ta se va conecta cu tine si vei forma o comunitate in jurul brand-ului tau! A pastra o voce coerenta si consistenta inseamna a-ti construi o imagine puternica. De aceea, este important sa comunici pe mai multe canale, iar toate aceste canale sa aibe o voce unica si recognoscibila!
7. Lasa personalitatea brandului sa straluceasca!
Sunt atat de multe branduri, incat consumatorii nu mai au nevoie de unul in plus, care sa nu ofere nimic special. In schimb cauta experienta unice, special croite pe necesitatile lor si interactiune unica cu brandul. Creaza un brand cu personalitate unica si comunica aceste calitati in fiecare aspect al procesului de brand building! Fii consistent in acest proces, de exemplu: impartaseste cu audienta ta imagini “din culise”, descrie-ti produsele si serviciile intr-un mod personal si unic, impartaseste cu audienta ta experiente reale.
8.Construieste o poveste a brandului! Poveste-le clientilor tai cine esti de fapt, intr-un mod succinct! Alege vocea potrivita brandului tau. Mesajul trebuie sa fie consistent si sa fie asociat correct cu brandul tau. Acest process nu inseamna sa creezi un logo ori un tagline, ci sa definesti raspunsul la intrebarile: cine esti, ce oferi, de ce oamenii ar trebui sa fie interesati de brandul tau?! Povestea brandului este o oportunitate de a comunica la nivel uman cu clientii tai si de a crea o legatura emotionala cu ei! Limbajul trebuie sa fie simplu si clar si sa atinga o latura emotionala a publicului tau tinta!
9.Creaza un logo si un tagline
Acestea sunt doua elemente foarte importante caci reprezinta cartea de vizita a brandului tau care se va regasi pe toate elementele vizuale si va reprezenta intr-un mod visual promisiunea pe care brandul tau o face consumatorului! Investeste timp si bani sa creezi ceva exceptional care sa iti ranforseze imaginea business-ului tau! Logo-ul trebuie asociat unei palate de culori si unor fonturi personalizate. Creaza un ghid al brandului care sa contina: dimensiunea logo-ului si modul in care e plasat, paleta de culori, paleta de fonturi, ce icon-uri folosesti, stilul imaginilor, elemente web.
10. Integreaza toate aceste elemente in toate aspectele business-ului tau!
Procesul de brand building nu se opreste niciodata! Brandul tau trebuie sa fie vizibil si si sa se reflecte in tot ceea ce vede, aude si citeste consumatorul tau. De la elemente tangibile, precum carti de vizita, la ambalaje, produse, platforma digitale toate trebuie sa contina elementele brandului pe care le-am discutat in pasii anteriori! Nu uita ca in 2020 website-ul este cel mai important instrument de marketing, iar atunci cand il construiesti trebuie sa incorporezi vocea, mesajul si personalitatea in continutul site-ului. La fel, pe canalelel de social media, toate elementele trebuie sa fie unitare si consistente! Nunuita de video-uri. YouTube, Facebook, Snapchat, Instagram sunt platforme in care poti incarca continut video personalizat. De asemenea, poti crea propriile podcasturi.