Cu peste 50 de mii de urmaritori pe Instagram, Larisa Lupoaea este una dintre cele mai fine prezente din online-ul romanesc. Cu o silueta longilina si un ten de portelan, Larisa se remarca prin naturalete si un stil Glam, ce evoca “old Hollywood celebrities”. Eleganta tinutelor pe care si le alege la aparitiile publice sunt in completa armonie cu personalitatea serena, creand un tot unitar credibil si sofisticat!

Larisa, plecam de la premisa ca fiecare dintre noi suntem intr-un fel sau altul influenceri pentru anturaj si cei ce ne urmaresc pe Social Media. Totusi ce deosebeste un influencer profesionist si creator digital, de unul amator care face postari ca un hobby? Este vorba de un intreg parcurs, cel putin asa a fost in cazul meu. Trecerea de la a posta în Social Media ca un hobby catre aceasta zona de creator digital full time pentru mine a fost organica și extrem de fireasca.
Este un “full time job” care presupune intalniri cu clientii, negocieri, contracte, creare de continut, facturi, taxe catre stat și așa mai departe. Sper ca România sa ajungă curand la mentalitatea din occident si aceasta activitate a creatorilor de conținut sa fie privita ca un adevarat serviciu, asa cum și este…. dar cred ca suntem pe drumul cel bun!

Cum ai debutat in aceasta lume digitala si ce te diferentiaza fata de alti creatori de continut din zona Instagram si Youtube? In urma unui proiect de televiziune la care am participat in urma cu cinci ani am avut parte de o expunere destul de mare, dupa care totul a venit natural. Primeam deseori intrebari de la fetele care ma urmareau in legatura cu produse pe care le folosesc, locurile in care merg, haine pe care le port.
Deci ce ma diferentiaza? As spune ca simplitatea, naturaletea, pasiunea pentru lucrurile bine facute și principiul dupa care ma ghidez: “In fiecare zi încerc sa postez pe Social Media o informație utila“. Fie ca este vorba de un produs, un serviciu, un gand, o carte, o aplicatie, orice. Nu impartasesc cu urmaritorii mei foarte multe aspecte din viata personala, nu vreau ca asta sa fie in prim-plan, ci, mai degrabă, ceva util care sa ii ajute pe cei din comunitatea mea sa evolueze. Motto-ul meu este: “I value my privacy. I value my community, as well“.

Cred ca multe persoane care nu activeaza in acest domeniu isi pun intrebarea ce sunt mai exact influencerii: fotomodele, “prezentatori de televiziune”, dar in mediul digital, jurnalisti, toate aceste lucruri ori cu totul altceva…Care este parerea ta despre acest domeniu? Este simplu. Orice om care are o comunitate poate deveni influencer, atat timp cât devine credibil și este un vector de opinie pentru acel public. Important este sa stii ce sa faci cu acea comunitate, in ce directie o influentezi si ce valori transmiti.
De ce crezi ca oamenii urmaresc atat de mult creatorii de continut din mediul digital, tinand cont ca sunt alte canale media traditionale (reviste in print si online, posturi de televiziune si de radio) care propun foarte mult continut? Cred ca exista public pentru orice. Sunt oameni care inca urmăresc canalele media precum tv, radio, presa scrisa, asa cum sunt si oameni care urmaresc acest segment online. Este adevarat ca interesul pentru Social Media a crescut foarte mult in ultimii ani si cred ca se datoreaza faptului ca informatia este mai putin controlata.
Practic, fiecare hotaraste ce tip de conținut doreste sa consume, pe cine sa urmarească, cand, unde, cat! Este o libertate mult mai mare. Pe de alta parte, continutul este mult mai natural, oamenii tind sa empatizeze cu oamenii pe care ii urmăresc, sa se regasească in valorile lor, sa rezoneze cu experientele lor. Este, per total, o experienta mult mai subiectiva, mai personala.
Care este strategia ta de a-ti fideliza publicul si de a-l tine mereu interesat de continutul pe care il generezi si postezi? Nu as numi-o neaparat strategie, ci modul meu de a fi si de a comunica cu oamenii. Imi pasa de ei, rezonez cu unii dintre ei, comunic cu ei.
Crezi ca anumite persoane sunt “natural born stars” si “trec sticla ecranului” telefonului mobil ori laptopului printr-un farmec personal? Da, cred cu tarie asta. Este acel ceva cu care te nasti. Nu neg ca prin exercitiu poti dezvolta un anumit discurs și poți fi agreabil. E o diferenta insa care totusi se simte. Suntem cu totii diferiți, iar acesta este farmecul vietii!

Cum crezi ca vei evolua in acest domeniu in urmatorii ani? Imi doresc foarte mult sa fac pasul spre piata internationala. Am un an de cand mi-am schimbat total contentul, abordarea, perspectiva. Urmeaza si un proiect personal despre care nu pot, inca, sa spun mai multe. Lucruri frumoase urmeaza sa se intample.
Care este strategia ta de “lupta” impotriva algoritmului de pe Instagram? Sincer niciodata nu mi-a pasat de acest aspect. Oamenii care te urmaresc isi vor aminti de tine indiferent de situatie și te vor cauta. Cei pe care ii desparte de tine un “algoritm” nu au facut niciodată parte din comunitatea ta.
Cum ti-ai descrie stilul personal? Simplu. Minimalist. With a twist.
CITESTE SI: Potret de Influencer, Larisa Costea