Crede ca mai presus de toate ca “o femeie care se bazeaza pe mintea ei, va sti sa joace fiecare carte la momentul potrivit“. Ligia Munteanu, prezentatoarea emisiunilor 2.0 si Jurnal Economic de la Digi24 imbina activitatea jurnalistica cu antreprenoriatul, modelandu-si timpul care se dilata si se comprima dupa cum are nevoie! Am vorbit cu Ligia Munteanu despre feminitate, necesitatea reintroducerii palariei in garderoba romanilor si “caruselul nebun” al unui business de nisa, Jos Palaria!

Ligia, mi-a placut descrierea pe care ai facut-o brand-ului de care te ocupi, Jos Palaria: “Doi oameni indragostiti care colindau lumea in concediu au nascut din nebunia si pasiunea lor un brand de palarii, o colectie cu piese de top ale unor brand-uri celebre. Sa inteleg ca tu ai ales palaria ori palaria te-a ales pe tine? Palaria m-a ales pe mine, mai bine spus pe noi, pentru ca Jos Palaria este un brand creat impreuna cu iubitul si partenerul meu in toate, Mihai. Totul a pornit la un targ international, noi eram in concediu, unde ne-am indragostit de creatiile unui designer italian de palarii si am dorit sa le aducem in Romania. Din acel moment practic ne-am urcat intr-un carusel nebun care si astazi ne poarta pe toate culmile experientei. Este un domeniu aparte, atat de frumos si elegant, dar si provocator pe masura.

Cat de greu a fost sa reimpui acest trend intr-un oras in care palaria a fost asociata multe decade cu simbolul burgheziei si care nu se regasea natural in garderoba romanilor, cel putin in ultimii 30 de ani cand in garderoba romanilor basca ori baticul devenisera mult mai populare decat palariile? Pot spune cu adevarat ca noi am reinviat cultul palariilor in Romania. Piata era aproape inexistenta inainte sa deschidem Jos Palaria, iar ceea ce ne caracterizeaza este diversitatea. Avem peste 400 de modele de palarii, astfel incat oricine sa isi poata gasi la noi o palarie sau un accesoriu de cap.

Am dezvoltat usor fiecare segment din acest sector, de la fascinantele si superbele palarii complicate pentru evenimente, pana la simpla fedora de zi cu zi. Lucram cu toate materialele, panama, paie, sisal, fetru de lana, fetru de iepure, melousine.

Si nu, palaria nu este un simbol al burgheziei, doar anumite item-uri, cele de lux, din materiale pretioase. Dar in general, palaria este un accesoriu care nu ar trebui sa lipseasca din garderoba nimanui. Completeaza tinuta, aspectul unei persoane si poate fi folosita ca element statement pentru a impune o anumita prezenta. Sa nu uitam scopul principal a palariei, te apara de soare vara si tine de cald iarna. Nu a fost greu deloc sa ne cucerim clientii, ei ne adora, pentru ca produsele noastre vorbesc de la sine despre calitate si frumusete.

Ati deschis si un mic shop intr-o zona centrala a orasului: cati clienti intra din curiozitate, cati cumpara si revin sub forma unor clienti fideli? Magazinele Jos Palaria din Floreasca, intre timp sunt doua, sunt extrem de apreciate. Avem un mix intre palarii de brand pe care le importam si productia noastra, cu design propriu, in Italia. Clientii nostri se intorc la noi, convinsi de calitatea pe care o oferim si pentru ca o data ce porti o palarie, o vei dori si pe a doua, si pe a treia si tot asa. Te vei simti incomplet imbracat cand vei iesi pe strada fara palarie.

Iar la doamne, este o adevarata salvare palaria, poate substitui cu succes o coafura neglijenta intr-o zi aglomerata. Vei arata superb, cu un minim de efort, gratie palariei. In plus, palariile pot reprezenta cadouri extrem de apreciate pentru cei dragi!

Vindeti si recomandati o gama larga de palarii printre care si celebrele Borsalino. Care sunt item-urile tale prefarate ori ce recomandari ne poti face? Avem colectiile actuale ale celui mai mare brand de palarii din lume, Borsalino, colectii care aduc in actualitate stiluri se palarii purtate de catre Humphrey Bogart, Alain Delon sau Jean-Paul Belmondo. Colectiile produse de noi de primavara-vara si toamna-iarna sunt extrem de apreciate si tin pasul cu tendintele actuale din fashion. Recomandarea catre clientii nostri ar fi sa vina in magazin pentru a proba, pentru ca fiecare are minim un tip de palarie potrivit. Le garantam cel putin o experienta fascinanta.

Palaria are personalitate si trebuie sa se muleze pe caracterul fiecaruia. Pentru domni este importanta culoarea, sa fie in ton cu paltonul sau costumul, iar la doamne, pe langa acest aspect, se poate jongla cu elemente de cochetarie feminina, cum ar fi voaletele sau leopard print-ul.

In paralel te ocupi de cariera din televiziune, cum reusesti sa imbini viata de mic antreprenor cu cea de om de televiziune supus mereu unui program intens? Cateodata am impresia ca timpul meu este flexibil, se dilata si se comprima dupa cum am nevoie! Reusesc sa le fac pe toate, pentru ca fac totul din pasiune si atunci nu simt ca lucrez. Cand obosesc, stiu sa iau o pauza si am noroc de cei doi catei ai mei care, vreau nu vreau, ma scot zilnic la plimbare.


Prezinti doua emisiuni din doua zone diferite: Jurnal Economic si 2.0, cum ai reusit sa faci trecerea de la stiri, la emisiuni economice, apoi de IT/tehnologie? Consider ca un prezentator este in primul rand un interpret bun, iar fiecare dintre emisiuni reprezinta pentru mine un rol, un rol pe care il perfectionez cu fiecare aparitie. Sunt eu cel mai aspru critic al meu si caut mereu sa ofer celor de acasa varianta mea cea mai buna. Economia este pana la urma o stiinta sociala, iar tehnologia face parte din viata noastra tot mai mult.

Ai detinut o cafenea cocheta cu produse de lux si chiar un brand de rochii printate. Ti-ai propus vreodata sa revii la pasiunea pentru moda? Am gasit palariile mai fascinante si mai complexe decat afacerea cu rochii. Pot acum mai mult sa-mi dezvolt creativitatea si imaginatia in zona de fashion.

Te-ai lovit in cariera ta de mic antreprenor si vedeta de televiziune de preconceptii si anume ca o femeie frumoasa nu este neaparat si inteligenta ori capabila profesional? Femeile trebuie sa fie in primul rand femei, inainte de alte caracteristici. Iar cand o femeie se bazeaza si pe mintea ei, va sti sa joace fiecare carte la momentul potrivit.

Esti o calatoare impatimita, ce ai invatat din calatoriile tale? Ca uneori experinta in sine este suficienta si nu e nevoie sa ai un scop sau un tel precis in viata. Fiecare calatorie este o descoperire despre mine, despre noi experiente si noi aventuri.
CITESTE SI: Interviu cu Corina Leca, DeCorina Hats