Now Reading
Portret de influencer: Chiara Ferragni, Madonna modei internationale

Portret de influencer: Chiara Ferragni, Madonna modei internationale

Afla povestea de influencerului si antreprenorului Chiarra Ferragni

Chiara Ferragni este o “cometa” a modei si cel mai bun exemplu despre cum poti cladi un imperiu din imaginatie si consecventa! In varsta de 33 de ani, regina incontestabila a Social Media a infiintat in urma cu 9 ani un site, ce s-a transformat rapid dintr-un blog intr-un adevarat brand global de retail cu 23 milioane de urmaritori pe Instagram, numar mereu in crestere datorat si nasterii celui de-al doilea copil!

Chiara Ferragni este din nou in topul cautarilor pe Google. Ea a dat nastere unei fetite superbe pe nume Vittoria. Atat ea, cat si sotul ei Fedez au postat deja o fotografie cu fetita, pe contul de Instagram (unde a depasit 23 de milioane de urmaritori), unde si-a tinut la curent fanii pe toata perioada sarcinii.

Afla povestea de influencerului si antreprenorului Chiarra Ferragni

Daca adaugam si numarul de followers de 11,8 milioane pe care ii are sotul sau rapper-ul Fedez si luam in calcul ca peste 67 de milioane de oameni au urmarit prin #Ferragnez nunta celor doi care a avut loc in Sicilia si care a tinut trei zile si trei nopti, tragem concluzia ca avem de-a face cu un fenomen nemaintalnit, la nivel mondial.

Afla povestea de influencerului si antreprenorului Chiarra Ferragni

La finalul anului 2020, cand Chiara a anuntat ca este insarcinata pentru a doua oara si ca va avea o fetita, fotografia cu ecografia a strans in timp record cateva milioane de Like-uri, desi postarea nu continea niciun text, ci un simplu emoticon cu un pui… Ulterior a mai postat o fotografie in care a anuntat ca va avea o fetita, a fost insotita de textul: “Azi port roz pentru a sarbatori vestea ca voi avea o fetita“, si a strans aproape 500 K like-uri si 2000 de comentarii!

Afla povestea de influencerului si antreprenorului Chiarra Ferragni

Nu este de mirare ca, de curand a aparut stirea ca ea se va lista la Bursa si va vinde actiuni, transforma practic imaginea ei intr-un produs! Deocamdata este un proiect in lucru si o colaborare cu o companie international, despre care nu se cunosc foarte multe detalii. Cert este ca brand-urile se intrec sa colaboreze cu ea. Dior i-a facut rochia de mireasa, iar Givenchy a fost casa de moda care i-au trimis rochia din anuntul in care Chiara este insarcinata.

Citeste si despre sarcina Chiarei Ferragni

Afla povestea de influencerului si antreprenorului Chiarra Ferragni

Toata campania a fost concertata foarte inteligent de echipa de PR si marketing a Chiarei. Ea a aparut recent pe coperta Vogue Hong Kong si in cea mai recenta campanie a brand-ului de lenjerie Intimissimi, alaturi de mama si surorile sale care pozeaza seducator, mai mullt dezbracate decat imbracate!

Citeste despre: Cele mai recente campanii pentru lenjerie intima

Afla povestea de influencerului si antreprenorului Chiarra Ferragni

Chiara a realizat in luna iulie un pictorial in galeriile Uffizi in care apare alaturi de tablouri celebre si in ipostaze usor socante: ea este Venus de Boticelli! Fotografiile au aparut peste tot in media online si au fost contestate, dar efectul pozitiv a venit ca un bumerang: practic a crescut audenita tanara in muzeul de arta! 

Afla povestea de influencerului si antreprenorului Chiarra Ferragni

Relatia ei cu lumea artei este complexa si contestata. Francesco Vezzoli a realizat un portret cu Chiarra  pentru Vanity Fair in ipostaza Madonnei si a facut o referire puternica la tabloul lui Giovanni Battista Salvi, Sassoferatto, fapt ce a starnit indignarea catolicilor care au scris ca Ferragni este doar o “masina de facut bani” care colaboreaza cu branduri si induce publicul in eroare pentru a-i determina sa achizitioneze acele produse!

Afla povestea de influencerului si antreprenorului Chiarra Ferragni

Totusi, Chiara nu a fost afectata, si-a vazut de viata ei, petrecandu-si sarbatorile in Puglia, unde a participat la show-ul Dior care a avut loc in Lecce. In restul timpului,  ea traieste si munceste la Milano, una dintre capitalele mondiale ale modei si locul unde a inceput sa faca primele fotografii pentru blogul ei, pe strazi si in fata cladirilor istorice. Acum, biroul ei se afla vis-a-vis de Palazzo dell’Informazione, intr-o cladire turn care gazduia cateva dintre redactiile celor mai faimoase ziare din Italia. Figura ei a fost imprimata pe acea cladire in timpul Saptamanii de Moda de la Milano in 2018, ca o metafora despre impactul social media asupra mediei traditionale.

Citeste si despre: Saptamana de Moda de la Milano

Afla povestea de influencerului si antreprenorului Chiarra Ferragni

In ciuda popularitatii sale globale Ferragni nu se considera totusi o celebritate, desi a aparut pe covorul rosu la Festivalul de la Cannes si a avut o aparitie episodica in Project Runway, ci vrea sa fie perceputa ca un antreprenor. S-au implinit aproape 10 ani de cand a inceput sa publice in limbile italiana si engleza pe blog-ul sau, in timp ce studia dreptul international la Universitatea Bocconi. A fost un proiect care parea la inceput irelevant pentru industria modei, intrucat Chiara mixa ca intr-o salata, piese high end cu haine pe care oricine si le permitea si folosea chiche-ul blondei prostute. De altfel, culoarea naturala a parului sau nu este blondul, ci satenul-roscat, dar si-a vopsit podoaba capilara pentru a se face remarcata in multimea de tinere aspirante la succesul in Social Media.

Afla povestea de influencerului si antreprenorului Chiarra Ferragni

Frumoasa blondanu a absolvit niciodata facultatea, desi mai avea doar trei examene. In schimb, s-a mutat la Los Angeles in 2013 pentru ca si-a dorit sa devina internationala, sa invete mai bine limba engleza si sa scape de accentual italienesc care o obseda. La scurt timp, a intrat in topul Forbes “30 under 30”, iar editia spaniola a revistei Vogue a realizat o coperta cu ea. Harvard Business School a transformat-o in study-case despre cum poti monetiza brand-ul personal.

Afla povestea de influencerului si antreprenorului Chiarra Ferragni

Autoarea “TheBlondeSalade”  s-a intors in Italia in 2016, an in care afost recunoscuta pe plan international drept cel mai important blogger de fashion din industria modei. Trei sferturi din urmaritorii ei sunt din Europa: Italia, Franta, Rusia si Spania, apoi restul de un sfert provin din Asia si Statele Unite ale Americii. Hainele si accesoriile pe care le-a lansat in 2010 se vand pe site-ul ei si in flagship store-uri din Milano, Paris, Shanghai, in Selfridges din Londra, in Le Bon Marché din Paris, pe Alibaba Tmall si JD.com in China.

Din aceasta afacere de retail pe care a lansat-o in urma cu numai patru ani a castigat deja zeci de milioane de euro! Cei mai multi bani ii face insa din propria imagine, din colaborari cu brand-uri precum Lancôme, Dior, Intimissimi, Pomellato, Guess, Steve Madden. Intre timp a lansat si un Beauty Master Class numit Beauty Bites, dar si un eBook. Mai mult, ea a fost numita ambasador LVMH si a fost invitata si la Gala de decernare a Premiilor Oscar.

Afla povestea de influencerului si antreprenorului Chiarra Ferragni

In realitate arata ca o Barbie Girl, poarta topuri roz cu jeans si pantofi cu toc, dar de fapt este o antreprenoare motivata care a avut ideea sa angajeze un designer al brand-ului Off-White pentru a innoi printr-o estetica euro-pop imaginea colectiei streetstyle, pe care o vinde pe theblondesalad.com. Colectia ei este glam si girlie, iar elementul emblematic este un ochi albastru cu gene lungi care clipeste si este imprimat pe absolut orice: de la balerini, la costume de baie, portofele si tricouri.

Afla povestea de influencerului si antreprenorului Chiarra Ferragni

See Also
Afla povestea de influencerului si antreprenorului Chiarra Ferragni

Chiara este “chief executive” al tuturor companiilor ei, dar in business este ajutata de Emily Weiss fondatoarea brand-ului de beauty Into the Gloss si de surorile  sale mai mici Valentina si Francesca, dar si de mama sa Marina. Toate au devenit peste noapte influenceri cu sute de mii de urmaritori. “Mi-am dorit sa creez haine si accesorii pe care sa le poata purta atat surorile mele, cat si mama mea”, spune Chiara care este clar interesata sa creeze un business de familie.

Afla povestea de influencerului si antreprenorului Chiarra Ferragni

Intrucat mama sa, Marina di Guardo, scriitoare de thrillere facea obsesiv fotografii si filme cu Chiara cand era copil,  s-a nascut ideea lansarii unui documentar, “Chiara Ferragni Unposted”, lansat ulterior pe Amazon. Cu aceasta ocazie, ea a dezvaluit publicului ca i s-a oferit sansa de a deveni reporter de televiziune pentru Silvio Berlusconi, dar a refuzat, intrucat si-a dorit audienta international, nu numai in Italia. In tara de origine, Chiara nu are numai fani: unii o considera “mainstream”, altii un influencer care vorbeste direct unei audiente digitale.

Afla povestea de influencerului si antreprenorului Chiarra Ferragni

Casatoria din 2018 cu  rapperul Fedez si lansarea hashtag-ului #Ferragnez i-au transformat pe cei doi intr-un superbrand, apoi nasterea fiului Leo i-au adus un plus de notorietate. Chiara Ferragni spune ca nu are o strategie clara pe social media: posteaza chiar si de 6 ori pe zi si se straduieste sa fie cat mai autentica si naturala. Inca de la nastere, fiul sau Leo a devenit o prezenta regulata pe feed-ul de Instagram, dar Chiara spune ca nu este un motiv de ingrijorare aceasta expunere. Vrea sa impartasesca cu ceilalti oameni momentele fericite din viata ei!  “Sunt o femeie moderna si sunt totodata mama”, spune ea.

Afla povestea de influencerului si antreprenorului Chiarra Ferragni

Rezolutia de inceput de an a Chiarei a fost sa invete sa mediteze, intrucat are momente de epuizare. Totodata ea a recunoscut ca a trecut printr-o criza ca s-a nascut in Italia si nu in SUA unde i-ar fi fost mai usor sa obtina succesul, dar a incercat sa transforme acest handicap intr-un atuu devenind o “italianca internationala”.

Afla povestea de influencerului si antreprenorului Chiarra Ferragni

In 2020 Chiara a calatorit numai in Italia si a postat fotografii din locuri superbe ale tarii sale natale pentru a incuraja calatoriile in aceasta tara, puternic lovita de pandemia Covid-19. Chiara impreuna cu sotul sau Fedez a avut si un mesaj puternic impotriva masurilor luate de Salvini si a modului in care politicienii gestioneaza situatia migrantilor.

Afla povestea de influencerului si antreprenorului Chiarra Ferragni

In timp ce multi italieni o contesta, altii cred ca ea are acces direct la acea audienta globala pe care toate brand-urile si-o doresc. In plus, blonda de 33 de ani, originara din Cremona a reusit performanta de a se impune printre putinele femei de afaceri din Italia, o tara in care suprematia barbatilor continua sa existe si sa se impuna puternic.  

 

 

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (5)

Comments are closed

"

© 2023 TheMooDBoard. ConceptFactory.ro all rights reserved

Scroll To Top