De peste 40 de ani, designerul Diane Von Furstenberg a transformat rochia “parte peste parte” intr-o piesa iconica, ce si-a castigat un binemeritat loc in “Costume Institute of Metropolitan Museum of Art” ca piesa vestimentara ce a schimbat istoria modei pentru totdeauna!
“Aveam 26 de ani, cand am creat rochia parte peste parte. Succesul ei mi-a permis sa devin femeia care doream sa devin”, spune designerul care a pus bazele casei de moda DVF, in anii ’70 cu numai 30.000 de dolari. 1974 a fost anul in care Diane Von Furstenberg si-a facut debutul la New York cu rochie din jerse de matase “parte peste parte”, pe care a creat-o si realizat-o pentru prima oara in Italia, atunci cand si-a facut “ucenicia” in fabrica manufacturierului Angelo Ferreti.
Editorul Vogue, Diana Vreeland a descoperit modelele de rochii create de Furstenberg, pe care le-a descris ca fiind uimitoare si i-a dedicat un articol in celebra publicatie de moda. Dupa succesul fenomenal inregistrat cu aceasta creatie, Diane a aparut pe coperta revistei Newsweek, fiind comparata cu Coco Chanel, din punct de vedere al potentialului de marketing pe care il are brand-ul ei. Pana in 1979, compania DVF a inregistrat un profit din vanzari de peste 150 de milioane de dolari, iar in 1997 a fost relansata, avand in centrul atentiei tot celebra rochie parte peste parte, care si-a castigat astfel popularitatea in randul unei noi generatii de femei.
“Simte-te ca o femeie, poarta o rochie!” este sloganul impus de Diane Von Furstenberg care spune ca acest item vestimentar a capatat o viata proprie! Este usor de purtat, complimenteaza orice silueta si se potriveste femeilor de la 20 la 50 de ani. In plus, print-urile sunt variate: de la imprimeuri dinamice art deco, efecte pixelate, inspirate de Roy Lichtenstein, splash-uri ce amintesc de arta lui Jackson Pollock si motive Andy Warhol, pana la imprimeuri exotice, pisici supradimensionate si celebrul logo cu buze ce aminteste de canapeaua Mae West al lui Salvator Dali.
Toate aceste rochii au fost introduse intr-o expozitie extraordinara, intitulata “Journey of a Dress”, expusa in Muzeul de Arta din Los Angeles. Aceasta a inclus rochii imbracate de mama creatoarei de moda, de insasi Diane Von Furstenberg si fiicele ei, dar si piese vestimentare devenite celebre dupa ce au fost purtate de modelul Iman, Cybill Shepard in serialul “Taxi”, Penelope Cruz in “La piel que habito” regizat de Pedro Almodovar, Prima Doamna a Statelor Unite ale Americii, Michelle Obama sau de Amy Adams in “American Hustle”.
Rochiile DVF au un succes enorm in intreaga lume, fiind purtate de Kate Middleton, Jessica Alba sau Gwyneth Paltrow, fiind o piesa indispensabila care nu trebuie sa lipseasca din garderoba vreunei femei. Una dintre colectiile ei s-a intituleat Bohemian Wrapsody si are ca tema principala imprimeul indraznet cu un efect optic glam si un stil usor de purtat.
Foarte atente si pretentioase in legatura cu alegerile lor vestimentare, printesele, reginele, ducesele si primele doamne ale lumii sunt considerate etaloane de eleganta. Statutul lor le impune sa fie atente la orice aparitie in public, care va fi ulterior indelung comentata de reprezentantii presei internationale.
Ea insasi casatorita in tinerete cu un print, Diane Von Furstenberg se bucura de privilegiul de a se numara printre designerii favoriti ai altetelor regale! Kate Middleton, Ducesa de Cambridge, Printesa Mary a Danemarcei, Printesele de York, Eugenie si Sarah, regina Mathilde a Belgiei, Printesa Madeleine a Suediei si chiar, Michelle Obama, Prima Doamna a Americii poarta cu un aer regal rochii “parte peste parte” de la DVF.
Absolventa de economie la Universitatea din Geneva, Diane Simone Michelle Halfin l-a cunoscut pe Printul Egon de Furstenberg pe bancile facultatii, pe vremea cand avea numai 18 ani. Acesta era fiul unui print german si al mostenitoarei imperiului Fiat, membra a nobilimii italiene. Casatoria nu a fost de durata, intrucat familia printului nu agrea faptul ca Diane era fiica unui basarabean si a unei grecoiace (supravietuitoare a lagarului din Auschwitz), ambii cu radacini evreiesti.
Devenita faimoasa in SUA, la numai 26 ani, atunci cand a creat celebra rochie “parte peste parte” si comparata cu Coco Chanel din punct de vedere al inovatiei adusa modei, Diane von Furstenberg a devenit rapid cunoscuta in randul celebritatilor internationale. Totusi, cel mai mare compliment i-a fost adus, cand Michelle Obama, prima doamna a Statelor Unite ale Americii a ales o rochie DVF cu imprimeu geometric la prima poza oficiala realizata impreuna cu familia in fata Casei Albe.
Un alt moment de glorie al casei de moda DVF a fost, atunci cand Kate Middleton, Ducesa de Cambridge a ales o rochie cu imprimeu “batik” in turneul pe care l-a facut alaturi de Printul William in Australia si Noua Zeelanda. Toata lumea a comentat aparitia printesei, iar rochia s-a vandut “ca painea calda”.
“Simte-te feminina, poarta o rochie” este sloganul impus de Diane von Furstenberg care spune ca acest item vestimentar, devenit iconic, este usor de purtat, complimenteaza orice silueta si se potriveste femeilor de la 20 la 50 de ani. Print-urile variate inspirate din arta, paleta de culori vii, croielile ultra-feminine, fac din rochiile DVF piese vestimentare, ce nu trebuie sa lipseasca din garderoba niciunei femei!
Din pacate, brand-ul din cauza COVID-19, Diane von Furstenberg a anuntat pierderi masive de capital ale companiei, furnizori neplatiti si alte probleme financiare destul de grave!