Daca ar trebui numit un presedinte american al modei, cel mai eligibil ar fi Michael Kors, designer care anul acesta a donat 2 milioane de dolari spitalelor si centrelor de caritate din SUA in lupta impotriva Covid-19. Devenit miliardar din industria modei, Michael Kors este “faraonul” unui imperiu fashion ce a reusesit sa imbine perfect moda high street cu succesul comercial stratosferic al gentilor sale devenite IT Bags.
Nascut pe 9 august 1959 in Long Island, sub numele Karl Anderson Jr., designerul si-a schimbat numele cand avea cinci ani, in momentul in care mama sa s-a recasatorit cu omul de afaceri Bill Kors. In 1970, s-a mutat la New York pentru a urma cursurile Fashion Institute of Technology, pe care l-a abandonat insa dupa trei semestre. In 1978, Micheal Kors s-a angajat la boutique-ul Lothar care i-a permis sa isi creeze si sa-si comercializeze prima sa colectie de haine. Valul de entuziasm starnit in randul consumatorilor de moda i-a permis lui Michael Kors sa isi lanseze propria linie de haine. Astfel, in 1981 a fost propulsata pe scena modei prima colectie feminina Michael Kors care a fost vanduta in magazinele Bergdorf Goodman si Saks Fifth Avenue.
Hainele sale, simple si elegante, dublate de capacitatea si sarmul sau de a vinde s-au dovedit a fi combinatia castigatoare. Kors a avut o strategie castigatoare: a calatorit de-a lungul Statelor Unite ale Americii pentru a sustine show-uri de moda in proprietati private, intitulate “trunk shows”. La varsta de 23 de ani, el a reusit sa a convinga pe legendara Anna Wintour sa ii vada colectia, pe vremea aceea expusa in propriul sau apartament.
1990 a fost un an de cumpana in care designerul american a fost obligat sa isi reorganizeze compania, astfel a lansat KORS Michael Kors, o linie de haine accesibile pentru publicul larg. In acelasi timp, a devenit directorul creativ al casei de moda Celine, iar in 2003 a castigat premiul pentru Designerul Anului, acordat de Council Fashion Designers of America. Un an mai tarziu a fost solicitat sa devina unul dintre membrii juriului emisiunii Project Runway, pe care initial a intentionat sa il refuze. A fost nominalizat de mai multe ori la Premiile Emmy si evident si-a castigat celebritatea in randul starurilor internationale. Insasi Michelle Obama, prima doamna a Statelor Unite ale Americii este fanul designerului, iar Heidi Klum, Zoe Saldana, Oprah, Jessica Alba sunt doar cateva dintre actritele de la Hollywood care au dezvoltat o adevarata “obsesie” pentru gentile create de el.
De la posete de umar intens colorate, pana la genti mari si incapatoare in nuante purtative, aceste accesorii feminine “merg” singure nu numai pe strazile continentului american, ci si in intreaga lume, inclusiv in Romania, fiind comercializate in flagship store-ul din Baneasa Shopping City.
Care este secretul lor? Insusi designerul Michael Kors ni-l dazvaluie: “Gentile nu tin cont de varsta sau de silueta. Daca ai o zi in care sa nu te simti bine cu tine insati si cu modul in care arati, nimic nu te impiedica sa porti totusi o poseta de calitate”. Selma, Hamilton, Jet Set, Fulton, Mercer Tote, Cece Crossbody, Whitney Shoulder Bag sunt cateva dintre modelele cu detalii chic, ce imbina stilul safari cu cel urban-chic. Evident, nu sunt Birkin, Baguette ori Dyonisus, dar sunt “second best ting” pe care o femeie si-l poate permite!
Cu cativa ani in urma, Michael Kors a devenit miliardar prin cresterea cotatiei la bursa a titlurilor companiei ce ii poarta numele cu 20%, alaturandu-se astfel miliardarilor din lumea modei, precum Giorgio Armani, Miuccia Prada, Ralph Lauren, proprietarii Hermes si Chanel.
Kors recunoaste ca cei mai multi bani se fac in zona affordable a accesoriilor precum genti, ceasuri, ochelari de soare, bijuterii si colectii ready to wear, dar asa cum unii experti in moda puncteaza, Kors trebuie sa munceasca de doua ori mai mult pentru a mentine standardele ridicate si a nu-si devaloriza brand-ul.
De exemplu, colectia 2020 a fost infuzata de un spirit rock’n roll ce a mixat imprimeuri cu nuantele anilor ’70 si au pus in lumina reflectoarelor noua geanta Soho. In Romania, Michaela Kors se comercializeaza in Baneasa Shopping City.