Cand ne gandim la AUR, ne gandim azi la casa de moda Schiaparelli care, sub bagheta magica a lui Daniel Roseberry, a adus o aura de stralucire primului evenimene de moda ale anului, Paris Fashion Week 2022!
Show-ul de primavara-vara al casei de moda Schiaparelli prezentat la Paris Fashion Week, primul eveniment important de fashion de anul acesta, aduce o perspectiva revigoranta asupra viitorului modei, chiar intr-un moment marcat de incertitudine.
Haosul si pierderile provocate de pandemia COVID-19, i-au oferit totusi un “imbold” artistic directorului de creatie al casei de moda Schiaparelli, texanul in varsta de 33 de ani, Daniel Roseberry care s-a inspirat din lansari de filme, misiuni pe Marte ale americanilor si lansarea Metaverse in dorinta de a prezenta publicului o colectie cat mai relevanta pentru timpurile pe care le traim.
Intitulata “An Age of Discipline“, Daniel Roseberry numit la carma creativa a brandului in primavara anului trecut, a creat o colectie plina de dramatism si intensitate fara a folosi o paleta de culori indrazneata, ci culorile cheie ale brand-ului: negru, alb si auriu! Inspirat de o preoteasa mitica, colectia este o definitie contemporana a luxului retinut in care siluete simple sunt alaturate unor structuri masive, metalice si aurite creand un efect spatial care intriga vizual!
“Este o expresie in limba franceza <<l’appel du vide>> care descrie dorinta urgenta de a parasi drumul atunci cand conduci pe o stanca, pe un drum cu serpentine. Psihologic, denumeste dorinta intrinseca de a trai!”, a explicat designerul editorilor revistei Vogue care l-au vizitat in showroom-ul din Place Vendome 21.
Inconjurat de rochii galactice si accesorii planetare, Roseberry care era de multa vreme pasionat de astrologie, si-a propus sa creeze o colectie nemaivazuta in care suprarealismul casei de moda Schiaparelli sa isi dea intalnire cu existentialismul, si a numit acest proiect “Planet Schiparelli“.
De altfel, el isi propusese sa reia directia creativa si viziunea Elsei Schiaparelli si modul in care ea vedea moda in urma cu 85 de ani. “Schiaparelli a fost o maestra a modernismului, iar munca ei a reflectat deopotriva haosul cat si speranta erei in care a trait. Cum ne imbracam atunci cand vine sfarsitul lumii? Este un privilegiu de colabora cu talente ale atelierului casei de moda pentru a reinvia traditia haute-couture si a duce in viitor legendele si miturile acestei case de moda”.
Cum Omicron a incetinit planurile divertismentului de iarna pe partii, Roseberry a “evadat” in lumea cinematografiei. S-a inspirat din productii precum Dune, Prometheus, Interstellar si Arrival, a privit catre misiunile ce vizeaza planeta Marte si oportunitatile Metaverse-ului pentru a crea aceasta colectie care te duce cu gandul la escapism, la imaginile galaxiilor indepartate si ale lumii SF.
Cercuri saturniene orbiteaza la propriu in jurul unei rochii stramte pe corp, piese vestimentare au o platosa, ce reproduce formele corpului uman, o rochie inspirata din personajul Medusa aduce in prim plan o noua tehnica arhitecturala de creare a unor piese vestimentare.
Structuri ce evoca meduzele din filmul Abyss, tentacule si alte elemente marine, printre care celebrul homar al lui Dali, invaluie in unduiri aurii aceasta colectie de rochii albe si negre, aparent atat de simple.
Daniel Roseberry adusese readusese deja glam-ul de alta data al casei de moda Schiaparelli, infiintata in 1927 la Paris de Elsa Schiaparelli, membra a aristocratiei italiene si competitoarea de temut a a lui Coco Chanel, prin colectiile de primavara-vara si toamna-iarna 2021, dar anul acesta a facut o referire mai clara prin reeditarea unei variante a celebrei cape create pentru Lady Mendl care celebra Fantana lui Apollo din apropierea Parcului Versailles.
In prezent, casa de moda Schiaparelli apartine lui Diego Della Valle (proprietarul Tod’s), iar creatiile lui Daniel Roseberry sunt preferatele celebritatilor extravagante, precum Lady Gaga (care i-a purtat creatia la ceremonia de investire a Presedintelui Biden) ori Chiara Ferragni