Una dintre cele mai populare tesaturi a tuturor timpurilor, denimul a fost reinterpretat in fel si chip in ultima jumatate de secol. An de an, provocarea designerilor este ca acest material sa fie pus in valoare in moduri creative si populare care sa acopere o gama larga de nevoi atat functionale, cat si estetice!
Istoria termenului denim incepe in Franta secolului al XVI-lea, unde “Serge de Nimes” , adica stofa din orasul Nim denumea un amestec din lana si matase, totusi inventarea primelor obiecte vestimentare din acest material i-o atribuim lui Levi Strauss care a fabricat salopete pentru muncitorii din Nevada.
Popularitatea materialului se datoreaza lui James Dean, Marlon Brando si Elvis Presley care au propulat itemurile vestimentare din denim in randul dorintelor arzatoare ale americanilor, primind insa si interdictii li se datoreaza insa popularitatea acestui material, dar si primele interdictii (in teatre, resturante si scoli). Sinonim cu miscarea hippy in anii ’70 si simbol al decadentei occidentale in perioada comunista, denimul este cel mai popular material al zilelor noastre, iar designerii si marile case de moda se intrec in a reinterpreta acest material si a-l transforma in obiecte vestimentare stylish si de efect.
Citeste si: Ce sa porti la birou pentru o imagine casual chic
In zona luxury, casa de moda britanica Burberry a adoptat denimul in colectiile din ultimii ani si e a mixat jachete sport din denim cu rochii diafane din voal si din tul si fuste diafane si incaltari sport, dar a dus denimul si in zona modei pentru copii.
O linie young, sporty-chic, cu haine si accesorii care se adreseaza femeilor, barbatilor si copiilor, linia Armani Jeans este comercializata in cele mai importante boutique-uri, magazine multi-brand si department-store-uri din intreaga lume, in peste 45 de tari. Inspirata dintr-o colectie “pionierat”, lansata de designerul italian Giorgio Armani, in 1981 sub logo-ul care include un vultur stilizat si initialele designer-ului, linia Armani Jeans a devenit in scurt timp una dintre cele mai populare “fatete” ale brand-ului. Aceasta “vorbeste” de la sine despre spiritul vizionar al designer-ului Giorgio Armani de a crea si impune in lumea modei un stil tineresc, relaxat si contemporan. Linia ofera o selectie variata de haine casual si pret-a-porter: de la tricouri, la pantaloni, jachete si rochii, pana la segmentul denim care sta la baza brand-ului.
In privinta jeansilor, optiunile sunt variate: exista in fiecare sezon 14 stiluri, croieli si moduri de prespalare, care acopera un spectru larg de modele: de la cele simple si clasice, pana la cele sofisticate. Tehnologia revolutionara, folosita de companie respecta problemele actuale legate de mediu si se straduieste sa dezvolte initiative si sa consolideze strategii legate de calitatea produselor. Armani Jeans foloseste bumbac organic, cultivat fara pesticide si incearca sa reduca cat mai mult consumul de apa in procedeul de prespalare al jeansilor. Pentru realizarea acestora, brand-ul foloseste Eco Ice Treatment, o procedura inovativa de decolorare a denimului, prin care compania incearca sa reduca impactul negativ asupra mediului.
Citeste despre: Tehnologia Loop de la H&M
Un brand de jeans, 100% american, AG Adriano Goldschmied este purtat de numeroase vedete de la Hollywood, precum Olivia Palermo, Cara Delevingne, Scarlett Johansson, Alessandra Ambrosio, Chris Hemworth, Amanda Seyfried, Amy Adams, Zoe Saldana, Jessica Chastain, January Jones, Ben Affleck. Printre vedetele care prefera acest brand de jeansi se numara top modelul brazilian, Alessandra Ambrossio, unul dintre Ingerii Victoria’s Secret. De fiecare data, cand iese cu fetita sa la plimbare, la cumparaturi sau la plaja, Alessandra se imbraca cu “eco- jeansi”. Fie ca poarta o pereche de pantaloni scurti din denim, intr-o pereche de skinny jeans sau in pantaloni cargo, ea arata sexy si relaxata!
Chic, sofisticat si clasic, acest brand pune accent pe denimul de calitate, cu scopul de a crea modele unice si innovative care sa nu isi piarda insa acel aspect vintage, autentic. Fondat in anul 2000, printr-un parteneriat intre gurul denim-ului Adriano Goldschmied (cel care a creat Diesel si Replay) si compania Koos manufacturing, reprezentata de Yul Ku, un pionier in acest domeniu, jeansii AG Adriano Goldschmied au devenit intr-un timp foarte scurt sinonimi cu calitatea ireprosabila si design-ul exceptional.
Mai putin consum de apa, mai putin consum de energie, mai putine chimicale”, este dezideratul brand-ului de jeansi Printr-o tehnologie care are la baza ozonul, compania produce jeansi prietenosi cu mediul. Ozonul este unul dintre cele mai puternice dezinfectante care poate fi folosit la purificarea mancarii si a apei. Mai nou, acest element chimic s-a dovedit a fi foarte util in industria denim-ului. Tehnologia pe baza de ozon este folosita in procesul de finisare al tesaturii din denim.
In mod normal, jeansii sunt spalati in mari cantitati de apa pentru a se elimina excesul de cerneala si chimicale folosite in vopsirea tesaturii. Cand un material din denim este “ozonizat” , consumul de apa, de energie si de chimicale este drastic redus, cu pina la 25% pe an. In plus, brand-ul AG Adriano Goldschmied, prin organizatia non-guvernamentala Water contribuie la furnizarea de apa curate si sigura oamenilor din tarile in curs de dezvoltare!
“Inapoi la natura” este conceptul unei campanii care pune accent pe nuante de pamant, culorile evoca tranzitia soarelui de la amurg la asfintit cu tuse umbrite, pasteluri moi si tonuri neutre, scaldate in soare! Imprimeuri cu papadii, pene si cuiburi abstracte de pasari sunt motivele cheie ale acestei colectii care pune accent pe suprapuneri, pe luxul discret si accesibil.
Citeste si despre: Pulovere Made in Romania
Fondat in 2001 de catre Jeffrey Lubell, un veteran al industriei de jeansi din SUA, brand-ul True Religion are o poveste tipic americana. Designerul a inceput procesul creativ in adolescenta, atunci cand si-a personalizat prima pereche de jeansi: i-a rupt, i-a decolorat cu ajutorul unui inalbitor, le-a adaugat cateva petice, iar astfel a inceput „o adevarata poveste de dragoste cu denimul”. Lubell a creat acest brand pe cateva principii simple: denim autentic, cu aspect vintage si o croiala clasica. „Jeansii True Religion se adreseaza celor care nu urmeaza trend-urile, ci le stabilesc! In lume exista o singura religie, iar aceea este a oamenilor. Toti oamenii poarta jeansi. Vrem ca oamenii, deopotriva barbati si femei, sa se simta si sa arate bine in jeansii pe care ii poarta”, spune Lubell.
Gama de jeansi True Religion contine modele pentru femei, barbati si copii. Unul dintre cele mai apreciate modele ale brand-ului este „Joey” care a devenit popular, datorita cusaturilor asimetrice, colorate si a buzunarelor supradimensionate, atat in randul oamenilor obisnuiti, cat si al celebritatilor de la Hollywood, precum Angelina Jolie, Megan Fox, Kate Hudson, Jennifer Lopez si romanca Catrinel Menghia care a fost unul dintre modelele campaniei. In prezent, jeansii True Religion au devenit faimosi in intreaga lume, fiind comercializati in 50 de tari din sase continente.
Citeste si despre: Talentatul Domn Leca reconditioneaza masini de cusut vechi